elsqbgenderusr
Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
μενού

Συναισθηματική διαπαιδαγώγηση των παιδιών- Υγιείς σχέσεις στην τάξη

Συναισθηματική διαπαιδαγώγηση των παιδιών-

Πώς διαμορφώνουμε υγιείς σχέσεις στην τάξη

 

«Τρία πράγματα στον κόσμο αυτό

Πολύ να μοιάζουν είδα

Τα ολόλευκα μα πένθιμα σχολεία των Δυτικών

Των φορτηγών οι βρώμικες

Σκοτεινιασμένες πλώρες

Και οι κατοικίες των κοινών,

χαμένων γυναικών.

 

Έχουνε μια παράξενη συγγένεια και τα τρία

Παρ’όλη τη μεγάλη τους στο βάθος διαφορά,

Μα μεταξύ τους μοιάζουνε πολύ,

γιατί τους λείπει

Η κίνηση, η άνεση του χώρου κι η χαρά»

Νίκος Καββαδίας, Μαραμπού

Για σωστή κοινωνική και συναισθηματική διαπαιδαγώγηση των παιδιών χρειάζεται οι ενήλικες οι οποίοι ασχολούνται με τα παιδιά να υιοθετήσουν τις  ακόλουθες συναισθηματικές δεξιότητες .

 

 

1) η επίγνωση των συναισθημάτων του παιδιού

Αναγνωρίζουμε πότε βιώνουμε ένα συναίσθημα , μπορούμε να κατονομάσουμε τα συναισθήματά μας και είμαστε ευαίσθητοι στα συναισθήματα των άλλων, δίχως να εκδηλωνόμαστε υπερβολικά.

Το φύλο  αλλά και πολιτισμικοί παράγοντες  επιδρούν στην ικανότητα του ατόμου να εκφράζεται.

2) Η εκδήλωση του συναισθήματος ως ευκαιρία για οικειότητα και καθοδήγηση

Οι αρνητικές εμπειρίες των παιδιών μπορούν να αποτελέσουν θαυμάσιες ευκαιρίες για ενσυναίσθηση , για εδραίωση οικειότητας με τα παιδιά και για διδασκαλία τρόπων χειρισμού των συναισθημάτων τους.

3) Ενσυναισθητική ακρόαση και αναγνώριση των   συναισθημάτων των παιδιών.

Ο ενσυναισθητικός ακροατής χρησιμοποιεί τα μάτια του για να δει τις συναισθηματικές ενδείξεις των συναισθημάτων που βιώνει ένα παιδί, επιστρατεύει τη φαντασία του για να δει την κατάσταση από την οπτική γωνία ενός παιδιού, χρησιμοποιεί το λόγο του για να επαναδιατυπώσει με ήρεμο, μη επικριτικό τρόπο αυτό που ακούει για να βοηθήσει το παιδί να κατονομάσει τα συναισθήματά του.

Τέλος, αφήνει την καρδιά του ελεύθερη κι ανοιχτή για να νιώσει αυτό που νιώθει το παιδί - συνομιλητής του.

4) Βοήθεια στο παιδί προκειμένου να εκφράσει λεκτικά τα   συναισθήματά του.

   Δίνοντας όνομα ή χαρακτηρισμό στο αρνητικό συναίσθημα βοηθάμε το παιδί να μεταβάλει το άμορφο, τρομακτικό και άβολο συναίσθημα σε κάτι πιο συγκεκριμένο, κάτι που μπορεί να έχει υπόσταση και όρια , κάτι που μπορεί να βιώνει και να χειρίζεται ο καθένας από εμάς.

 

5) Καθορισμός ορίων και βοήθεια για την επίλυση προβλημάτων

  • Θέτουμε όρια
  • Καθορίζουμε τους στόχους
  • Σκεφτόμαστε τις πιθανές λύσεις
  • Εκτιμούμε τις προτεινόμενες λύσεις σε συνάρτηση με το αξιακό σύστημα που από κοινού έχουμε ορίσει
  • Βοηθούμε το παιδί να επιλέξει τη λύση.
Κύλιση στην Αρχή